IBB-LOGO

האם לשכור יועץ משכנתאות פרטי או להסתפק בזה של הבנק?

משכנתא היא נושא סבוך שמורכב מהרבה מספרים, אינספור טפסים ואישורים, שפע של בירוקרטיה והמון כאב ראש. איזה מזל שיש יועץ משכנתאות שיכול לטפל בהכול במקומנו, ולנו נשאר רק לבחור מי זה יהיה. איך עושים את זה? ישבנו לקפה עם משה אלבז, יועץ משכנתאות בכיר בחברת מחושבים משכנתאות ופיננסים , שיענה לנו על כמה שאלות מעניינות.

משה, מה עדיף: יועץ משכנתאות פרטי שנשלם לו שכר, או יועץ משכנתאות שהבנק מעמיד עבורנו בחינם?

"זו אולי השאלה ששואלים אותי הכי הרבה, ואני רוצה לשאול אותך: עם איזה אינטרס מזדהה יועץ המשכנתאות, עם האינטרס של הלקוח או של הבנק? התשובה פשוטה: עם האינטרס של מי שמשלם לו. כשהבנק משלם לו, יועץ המשכנתאות נוטה לצד של הבנק. כשאתה משלם לו, הוא חד משמעית בצד שלך – יחפש עבורך את התמהיל הכי טוב, ימליץ לך על מסלולים טובים, ובסוף יביא לך את העסקה הכי טובה שתוכל להשיג".

זה מאוד הגיוני. ויש שיקולים נוספים?

"בטח. קח בחשבון שכדי לתת לך את השירות הטוב ביותר ולהשיג עבורך את המשכנתא הרצויה, יועץ המשכנתאות חייב להכיר אותך היטב: את המשאבים הכלכליים הזמינים לך, את יכולות ההחזר, את הצרכים והתוכניות שלך לעתיד.

תבין, מה שמעניין יועץ משכנתאות פרטי זה אתה והמשכנתא שלך. מה שמעניין את יועץ המשכנתאות של הבנק, זה לעמוד ביעדים שהגדיר לו הבנק".

ומה בנוגע ליום שאחרי המשכנתא?

"זאת עוד סיבה לבחור ביועץ פרטי! למה? שים לב: תנאי משכנתא אופטימליים למועד בו היא מתקבלת, אבל לאחר מספר חודשים או שנים, סביר מאוד להניח שהתנאים האופטימליים משתנים: יכולת ההחזר משתנה, ריביות עולות ויורדות, ובמקרים כאלה נהוג לערוך מיחזור משכנתא: לקיחת משכנתא חדשה בתנאים משופרים במקום המשכנתא הקודמת.

ועכשיו שוב אני שואל אותך: עם מי כדאי להתייעץ בנושא מיחזור המשכנתא, עם יועץ המשכנתאות של הבנק, שברוב המקרים יעדיף שתמשיך עם המשכנתא הנוכחית? או עם יועץ המשכנתאות הפרטי, שמכיר אותך מצוין, נמצא בצד שלך ורוצה להילחם בשבילך על התנאים הטובים לך ביותר?"

בקיצור, כל הדרכים מובילות אל יועץ משכנתאות פרטי.

"בדיוק!", משה מחייך ולוקח שלוק אחרון מהקפה. "למרות שהבנק מציע לך יועץ משכנתאות בחינם, עדיין יועץ משכנתאות פרטי שווה כל שקל שתשלם לו".

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה