IBB-LOGO

החשמל הביתי צפוי להתייקר בכ-5%

למרות התחזיות האופטימיות על חשמל זול יותר בזכות מאגרי הגז הטבעי, בקרוב החשמל צפוי דווקא להתייקר: עד היום שילמנו 43.3 אגורות לקוט"ש, ואם שום דבר לא ישתנה – בקרוב ניאלץ לשלם 45.68 אגורות לקוט"ש (עלייה של כ-5%).

כן, עדיין מייצרים חשמל מפחם

בשנים האחרונות אנחנו שומעים הרבה על תגליות הגז הטבעי במים הטריטוריאליים של מדינת ישראל. קשה היה לפספס את הסערות התקשורתיות רק לפני כמה חודשים בנושא מתווה הגז או החשש של תושבים המתגוררים לאורך החוף מהקמת אסדות במרחק של כמה קילומטרים מביתם. בין היתר, שמענו הרבה על תחזיות אופטימיות הקשורות למעבר לייצור חשמל מגז טבעי: נאמר לנו שבקרוב נהנה מחשמל ירוק יותר, יעיל יותר ובעיקר זול יותר.

החדשות הטובות שזה כבר מתחיל לקרות: נכון לסוף שנת 2021 רק רבע מן החשמל בישראל מיוצר באמצעות פחם. יתרה מזאת, היקף הייצור של חשמל מפחם צפוי לרדת בהדרגה בשנים הקרובות, ובשנת 2026 צפוי להסתיים לחלוטין השימוש בפחם כמקור אנרגיה; ובכל זאת, גם לאחר חישוב הפחתה של כחמישית מכמות הפחם לייצור חשמל יחסית לצריכתו בשנה הקודמת, תעריף החשמל הביתי לשנת 2022 צפוי כאמור לעלות.

השינוי בתעריפי החשמל הביתי צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בפברואר 2022, בכפוף להערות הציבור. במילים אחרות, זה עדיין לא לגמרי סופי, אבל גם לא צפוי להשתנות משמעותית.

אז למה המחיר צפוי לעלות?

הסיבה המרכזית לעלייה הצפויה במחיר החשמל היא התייקרות מחיר הפחם העולמי. בשנים האחרונות הוא התייקר ביותר מ-100%, כך שלמרות שרוב החשמל בישראל לא מיוצר מפחם – עדיין השפעת ההתייקרות תורגש בכיס שלנו.

יחד עם זאת חשוב לשים לב שהעלייה תהיה בשיעור של כ-5% בלבד. כלומר, יש גורמים שמקזזים את ההתייקרות, ובלעדיהם המחיר היה עולה אפילו יותר – אולי אפילו במספר דו ספרתי. בין הגורמים הללו ניתן למנות את הירידה בשער הדולר ואת מכירתן של מספר תחנות כוח של חברת החשמל. מאידך, מדד המחירים לצרכן עלה וכמות האנרגיות המתחדשות שמשולבות במשק גדלה, כך שההתייקרות לא ניתנת למניעה באופן מוחלט.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה