IBB-LOGO

יועץ משכנאות מקצוען

איך תדעו האם יועץ המשכנתאות שלכם מקצוען?

ייעוץ משכנתאות הוא תחום שצומח במהירות. קל היום למצוא יועץ משכנתאות בגוגל – אבל חשוב לוודא שהאדם שילווה אתכם בתהליך יהיה בעל ידע, ניסיון ומקצועיות. איך תדעו האם יועץ המשכנתאות שלהם מקצוען או "סתם"?

פנינו אל משה אלבז, יועץ משכנתאות בכיר בחברת מחושבים משכנתאות ופיננסים, וביקשנו ממנו כמה טיפים שיסייעו לכם לוודא שבחרתם ביועץ המשכנתאות הטוב ביותר שאפשר:

1. בקשו המלצות מאנשים שאתם מכירים

לפני שאתם פונים לחפש יועץ משכנתאות בגוגל, בקשו המלצות מחברים ומכרים (עדיף לא מזרים בקבוצת פייסבוק אקראית) והדגישו שאתם מבקשים לדעת מניסיונם האישי. זו אמנם לא דרך לבחון את המקצועיות של יועץ המשכנתאות, אבל דרך מעולה לסנן את הלא-מקצועיים שביניהם ואת אי הוודאות הכרוכה בחיפוש בגוגל. כך תיצרו לעצמכם רשימה של יועצי משכנתאות שיכולים להיות מועמדים טובים – והנה התחלתם ברגל ימין.

2. שאלו מה רמת הידע המקצועי

יועץ משכנתאות מקצועי חייב להכיר את תחום המשכנתאות בצורה יסודית ככל האפשר. אמנם לא קיימת עדיין רגולציה מסודרת בתחום, אבל כן קיימים קורסים והכשרות שבהם ניתן ללמוד את המקצוע – ולכן כדאי לשאול יועץ משכנתאות פוטנציאלי מנין צבר את הידע שלו. חשוב להדגיש שקיימים גם יועצי משכנתאות מצוינים שלא למדו בשום מסגרת פורמלית אלא צברו ניסיון "בשטח", למשל במסגרת עבודה בבנק – כך שלא צריך למהר לפסול יועץ משכנתאות שאין לו אף תעודת סיום על הקיר; אבל אם הוא סיים שורה ארוכה של קורסים, זו בהחלט נקודה לזכותו.

3. אל תתביישו לשאול לגבי ותק וניסיון

התרשמתם מהידע של יועץ משכנתאות מסוים? בררו מולו כמה זמן הוא עוסק בתחום, אילו תיקים ניהל בעבר ובאילו היקפים. באופן כללי ככל שהיועץ ותיק יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר שהוא מחזיק בניסיון שאתם רוצים שיהיה לצידכם בתהליך הזה. זה יכול להיות, אגב, גם אדם עם ניסיון מועט כיועץ משכנתאות פרטי אבל שיש מאחוריו כמה שנות ניסיון כיועץ משכנתאות של בנק כלשהו. אישית, אני ממליץ לבחור ביועץ משכנתאות שיש לו לכל הפחות 5-6 שנות ניסיון בתחום.

4. שאלו שאלות, וכמה שיותר

גם אם יש לכם רקע או הבנה כלשהי בתחום, ובמיוחד אם אין לכם שמץ של היכרות עם עולם המשכנתאות – שאלו את יועץ המשכנתאות כל שאלה שעולה בדעתכם. מעבר לעובדה שכל התהליך חייב להיות ברור לכם עד תומו, חשוב שיועץ המשכנתאות שלכם יידע לענות לכם לכל שאלה בצורה מפורטת ומובנת. אם הוא מתקשה להסביר או מנסה להתחמק מתשובה לשאלה כלשהי, זהו פעמון אזהרה שאסור להתעלם ממנו.

"זכרו", מסיים משה אלבז ממרומי שנות ניסיונו כיועץ משכנתאות בכיר, "משכנתה היא התחייבות משמעותית מאוד, והתנאים שלה יעצבו את החיים שלכם בשנים הקרובות. אל תסתפקו בחיפוש בגוגל ובחירה בשם הראשון שקפץ לכם לעיניים – אלא הקפידו לבחון את המקצועיות של כמה יועצי משכנתאות ובחרו מתוכם בתבונה".

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה