IBB-LOGO

מחירי הדירות צפויים לזנק

מדוע מחירי הדירות צפויים לזנק בשיעור חד בעתיד הקרוב

הביקוש עולה וההיצע יורד, המשקיעים חוזרים ושוק הדיור משתנה בעקבות לקחים ותובנות ממשבר הקורונה. מה הסיבות שבגינן צפויה עלייה דו-ספרתית במחירי הדיור בישראל בעתיד הקרוב מאוד?

כלכלנים בכירים ומומחי נדל"ן מעריכים כי מחירי הדיור צפויים לעלות בחודשים הקרובים ב-10% לפחות. המשמעות: בקרוב יהיה הרבה יותר יקר לרכוש דירה בישראל. יש לכך מספר סיבות:

עלייה משמעותית בביקוש לדיור

מספר גורמים משפיעים על העלייה בביקוש: ההכרזה על ביטול מחיר למשתכן, הגידול הטבעי באוכלוסייה ובמספר משקי הבית בה, היציאה ממשבר הקורונה ועוד.  לכך יש להוסיף את העובדה שבישראל יש מספר אזורים בהם הביקוש גבוה יותר מאשר באחרים (בפרט באיזור המרכז), והמדינה מתקשה לעודד את האזרחים להסכים להתגורר באיזורי פריפריה.

שינוי בהעדפות הביקוש של הישראלים

השפעה נוספת של משבר הקורונה היא עליה בביקושים לדירות בעלות מאפיינים שונים מבעבר. הזמן הממושך שבו הישראלים בילו בבידוד או בסגר הוביל לעלייה בביקוש לדירות עם חללים פתוחים ורחבי ידיים, עם מרפסות או גינות. במקביל, המעבר לעבודה מהבית גרם לרבים להתעניין בדירות גדולות יותר, עם חדר נוסף שישמש כחדר עבודה לאחד ההורים או לשניהם. עצם העובדה שנוצרו ביקושים לדירות מסוגים מסוימים שההיצע שלהם לא היה גבוה מלכתחילה, מוביל גם הוא לעליית מחירים.

מחסור קריטי בהיצע הדירות

צירוף נסיבות שהתרחש בשנה החולפת, הכולל כמובן את משבר הקורונה שהוביל לירידה בהתחלות בנייה ולירידה בשיווק קרקעות, יחד עם בעיות בתקצוב תכניות בניה בגלל קשיים בתפקוד הממשלה – כל אלה הובילו לירידה משמעותית בהיצע הדירות הקיים. ככל שההיצע קטן יותר, מול ביקוש גדול יותר, כך המחירים עולים עד כדי כך שהם כבר נעשים לא נגישים למרבית מחפשי הדיור, כמו זוגות צעירים ומשפחות צעירות.

המשקיעים חוזרים לזרועות הנדל"ן

שוק ההון נחשב לאלטרנטיבה ראויה, אבל הנדל"ן עדיין נחשב בעיני רבים כאפשרות טובה יותר. יחד עם העובדה שמס הרכישה עבור משקיעי נדל"ן הופחת בקיץ האחרון על ידי שר האוצר, המשקיעים מתחילים לחזור בהמוניהם אל תחום הנדל"ן. בפברואר האחרון, לדוגמה, מספר הדירות שנרכשו בידי משקיעים עלה ב-60% יחסית לשנה שלפני כן. גם מגמה זו דוחפת את מחירי הדיור כלפי מעלה.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה