IBB-LOGO

מסביב לעולם בצלחת מרק

גם לכם החורף עושה חשק לקערה יפה של מרק טוב? באנו להעיר לכם את התיאבון אפילו יותר, עם חמישה מרקים מופלאים מחמש מדינות בעולם:

מרק מינסטרונה

נתחיל במרק מפורסם יחסית: המינסטרונה האיטלקי. זהו מרק שנהוג להכין מירקות, מה שהופך אותו לטבעוני בבסיסו. בדרך כלל נהוג להתחיל מבצל מטוגן, גזר, סלרי וציר ירקות (אפשר גם ציר עוף או בקר, אם טבעונות לא קריטית לסועדים), אבל ההרכב המדויק של הירקות תלוי בעונה עצמה. לעיתים נהוג להוסיף למרק הזה גם אורז, שעועית או – בכל זאת, מרק שמגיע מאיטליה – פסטה.

גולאש

נמשיך לשכנה האירופאית, הונגריה, והמרק שכבר הפך למנה המזוהה ביותר עם המטבח שלה: הגולאש כמובן. זהו מרק עשיר ומנחם (כשהוא ממש סמיך אפשר אפילו לומר שזהו נזיד ולא מרק) – שתמיד כולל בשר בקר, פלפלים, וכמות עצומה של פפריקה.

אליצ'ה מסר ווט

לצד השני של כדור הארץ: אתיופיה. כמו הגולאש, שלעיתים מכנים אותו נזיד, כך האליצ'ה מסר ווט יכול להיות מרק או תבשיל עשיר של עדשים עם שפע של ירקות, קטניות, דגנים ותבלינים. יש שתי גרסאות למנה הזו, חריפה (עם פלפל חריף, שום וג'ינג'ר) ומעודנת (פלפל שחור, הל, אגוז מוסקט וציפורן). כך או כך, מדובר במנה מפנקת, מנחמת, ובעיקר מאוד בריאה.

טום יאם גאם

כשאומרים מרק תאילנדי, מתכוונים לעונג החריף-חמצמץ הזה. נהוג לשלב בו מגוון רחב של תבלינים כגון רוטב דגים, רוטב תמרהינדי, פלפלוני צ'ילי, בצלי שאלוט ועוד, כך שבכל פעם הטעם שלו שונה במקצת ומפתיע מחדש. יתרה מזאת, בכל  מקום אליו מגיעים בתאילנד נהוג להוסיף למרק מרכיבים שונים: כך למשל באזור אחד אפשר למצוא טום יאם פלא (מרק דגים), טום ים ניאה (מרק בקר) וכן הלאה.

מרק ראמן

מרק הראמן היפני (שבמקור בכלל מגיע מסין) מבוסס על אטריות חיטה, אותן נהוג לבשל בציר של עוף, דגים או בשר, ולהוסיף אצות, בצל ירוק, נבטים וביצים קשות. כלומר גם במקרה הזה למרק יש שם אחד אבל שלל גרסאות שונות בהתאם לאזור ביפן שאליו מגיעים. אבל מה חשוב השם, תנו לנו עוד קצת מהאושר הזה.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה