IBB-LOGO

הנדל"ן באילת מתרומם

נגד כל הסיכויים: הנדל"ן באילת מתרומם

עיר התיירות המצליחה ביותר בישראל ספגה מכות אנושות בשנתיים האחרונות, אבל דווקא עכשיו נראה שהיא מתחילה להתאושש. המשקיעים חוזרים, המחירים עולים, ונדמה שמצבו של הנדל"ן האילתי צפוי להשתפר בצורה משמעותית

 

לפני שנתיים נראה היה שאילת עומדת לספוג מכה קשה כאשר שדה התעופה היחיד שנמצא בלב העיר נסגר והטיסות הועברו לנמל התעופה רמון, 18 ק"מ צפונית לה. כאשר נסגר גם שדה דב, שממנו יצאו הטיסות לכיוון אילת, הכריז ראש העיר מאיר יצחק הלוי כי מדובר בניתוק סופי של העיר ממרכז הארץ וגזר דין מוות לתיירות ולתושבים.

ואז הגיעה הקורונה. התיירות נעלמה, האבטלה בעיר זינקה לשיעורים חסרי תקדים של כ-70%, והמצב נראה אבוד.

אילת חוזרת למפה בזכות הנדל"ן

המשבר העמוק באילת היה תיירותי ותעסוקתי, אבל מבחינת הנדל"ן – העסקים המשיכו להתנהל כמעט כרגיל. אולי בגלל גודלו המצומצם של שוק הדירות ויכולת הרכישה הנמוכה יחסית של התושבים בעיר, הנדל"ן באילת המשיך להיות אטרקטיבי.

ההתאוששות החלה מיד אחרי הסגר הראשון במאי 2020, אבל האיתותים על דעיכת המגפה וסופו המסתמן של משבר הקורונה הגדילו באופן משמעותי את פעילות היזמים והמשקיעים באילת. גורמים המעורים בענף הנדל"ן בעיר מדווחים כי המשקיעים אפילו לא המתינו להכרזה על סיום מבצע החיסונים או היציאה הרשמית ממשבר הקורונה, וכיום ב-70% מבין רוכשי הדירות באילת נקנו על ידי משקיעים ויזמים.

יתרה מזאת: נראה שאחרי שנים ארוכות בהן וילות באילת נרכשו על ידי משקיעים מחו"ל כדי שיהוו עבורם דירת נופש בישראל, כיום יותר ויותר וילות נרכשות על ידי משקיעים כחול לבן ורק חלק קטן מהן מושכר לתיירות. הביקוש רק הולך וגובר, וההיצע הנמוך מוגבל – כך שמחירי הנדל"ן מטפסים מעלה בקצב מסחרר.

בחזרה לשדה התעופה

האפשרויות הנדל"ניות שטומן בחובו שטח שדה התעופה באילת שהתפנה ב-2019 הן כמעט בלתי מוגבלות. מסלולי ההמראה והנחיתה עומדים להפוך לפרוייקטים אדירים בתחומי הדיור, העסקים, משרדים, מבני ציבור ואיזורי בילוי, כך שמסתמן שהמכה ההיא, הראשונה, אולי הייתה מכה קלה בכנף עבור ענף התיירות בעיר – אבל פתח להזדמנויות אדירות מבחינת הנדל"ן באילת.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה