IBB-LOGO

ישראלים מגהצים יותר

הלמ"ס: ברבעון הראשון של 2021 הישראלים 'מגהצים' יותר

עמוק אל תוך 2021, הגיע הזמן לבחון את הרגלי הצרכנות של הישראלים במה שנראה כמו שלהי משבר הקורונה. דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעלה כי אחרי שנה של סגרים, צמצום ומגבלות – הישראלים חזרו 'לגהץ' את האשראי

 

2020 הייתה שנה קשה שבה ישראלים רבים איבדו את מקום עבודתם, מי בפיטורין ומי בחל"ת, ולפיכך גם הצטמצמו באופן ניכר בהוצאות. אם נוסיף לכך את העובדה שמגבלות משרד הבריאות אילצו עסקים רבים לסגור את שעריהם או לצמצם משמעותית את פעילותם, אז גם אפשרויות הבזבוז שלנו היו מעטות. ובכל זאת, 2021 כבר כאן עם מבצע חיסונים מוצלח וסימנים לסיום המשבר; אם לשפוט על פי דו"ח הלמ"ס, נראה שהישראלים התגעגעו לגיהוץ של כרטיסי האשראי.

עלייה נאה בכל המדדים

נתוני הדו"ח מתחלקים לנושאים ולענפי משנה על פי סיווג בתי העסק של חברות האשראי. הנתונים מתייחסים לחודשים ינואר עד מרץ בשנת 2021 (דהיינו הרבעון הראשון של השנה), ומחושבים על פי חישוב שנתי. בכל הענפים וענפי המשנה שנבדקו חלה עלייה. להלן מספר דוגמאות:

בענף המחשבים והתוכנה חלה עלייה של 14.8 אחוזים בחישוב השנתי. בענף הספרים, הציוד המשרדי והפרסום חלה עלייה של 14.1 אחוזים, ובענף שירותי הרפואה והתרופות חלה עלייה של 10.2 אחוזים. עליות נרשמו גם בענפים אחרים, ובסך הכל בקבוצת המוצרים והשירותים, אשר מהווה כמעט מחצית מסך כל הרכישות ב-2020, נרשמה עלייה מרשימה של 11.1 אחוזים ברבעון הראשון של 2021 (בחישוב שנתי).

נתון מעניין נוסף עולה מקבוצת המזון והמשקאות: אחרי 16 אחוזים מסך כל הרכישות ב-2020, מנתוני הרבעון הראשון של 2021 מסתמנת עלייה של 10.5 אחוזים. כלומר, הישראלים אולי נהנו להזמין אוכל הביתה במהלך הבידודים והסגרים, אבל דווקא כאשר המשק מתחיל לחזור לשגרה גם הישראלים מתחילים לחזור לצרוך מזון ומשקאות.

בשורה התחתונה, בשקלול כל ענפי המשנה של כל הקבוצות, הלמ"ס מדווחת על עלייה של 9.3 אחוזים בחישוב השנתי של סך הרכישות בכרטיסי אשראי. האם זה יהיה המספר גם בסוף הרבעון השני, ואולי בסוף השנה? נקנה ונראה.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה