IBB-LOGO

לאכול בחוץ? בהצלחה

כמה תהיו? אין לנו מקום

ענף המסעדנות מנסה לחזור לחיים אחרי תקופה ארוכה של משבר הקורונה, אבל עובדי המטבח והמלצרים לא קופצים על ההזדמנות לחזור לעבודה. התוצאה: המסעדות מצמצמות את פעילותן והלקוחות מתקשים להשיג שולחן

 

כמה חיכינו לחזור לאכול בחוץ. לשתות קפה בנחת, ליהנות מסלט או המבורגר עם החבר'ה. גם בעלי המסעדות ציפו בקוצר רוח להסרת ההגבלות של משרד הבריאות בעקבות משבר הקורונה, אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד.

"לא מצליחים לשכנע את העובדים לחזור"

ישראל, מנהל סניף של רשת מזון מהיר בתל אביב, מספר: "במשך כל תקופת הקורונה היינו סגורים לקהל ופעלנו רק במתכונת משלוחים. המשמעות הייתה ירידה של 70% בכוח העבודה, כי בכל משמרת היו רק עובדי מטבח ושליחים. עכשיו, כשסוף סוף אפשר לפתוח לקהל, אנחנו לא מצליחים לשכנע את רוב המלצרים ויתר עובדי המטבח לחזור לעבודה. מבחינתם הם בחל"ת עד סוף יוני, אז למה שיבואו לעבוד?"

גם נורית, בעלת מסעדה בחיפה, מרגישה היטב את בעיית כוח האדם. " לא הייתה לי ברירה, נאלצתי לקצר משמעותית את שעות הפעילות של המקום. היו גם כמה עובדים שהתנו את חזרתם לעבודה בכך שאשלם להם בשחור, כדי שיוכלו לקבל גם את דמי החל"ת במקביל, אבל סירבתי. אני לא מוכנה לעבור על החוק כדי להתפרנס".

"מצטערת, אנחנו מלאים לגמרי"

מפח הנפש הוא גם מנת חלקם של הלקוחות. בין אם בגלל קיצור שעות הפעילות או בעיית כוח האדם, במסעדות רבות קשה להזמין מקומות, קל וחומר להגיע ללא הזמנה מראש. יתרה מזאת, יש מסעדות שבהן פשוט אין מענה טלפוני.

"ולמה שיהיה מענה טלפוני? כדי שיגידו שאין מקום?", אומרת יאנה מחדרה. "אנחנו משפחה של חמש נפשות, היינו תקועים עד עכשיו בבידודים וסגרים כמו כולם, כל מה שאנחנו רוצים זה לצאת לאכול בחוץ ביחד, כמשפחה – ואי אפשר. בשום מסעדה אי אפשר להזמין מקום לחמישה. היה ערב אחד שניסיתי למצוא שולחן רק לי ולבעלי. שולחן זוגי! – ופשוט לא היה מקום אפילו לשני אנשים".

התמונה עגומה, אבל נראה שכך יישאר המצב גם בשבועות הקרובים. עד תום תקופת החל"ת של העובדים, סביר להניח שנתקשה למצוא שולחן פנוי במסעדה, וניאלץ להמשיך להכין לעצמנו את האוכל. לפחות חסכנו את הטיפ.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה