IBB-LOGO

מבשלים עם ילדים

מבשלים עם ילדים: טיפים לארוחת ערב משפחתית

הכנת ארוחת ערב עם הילדים עשויה להיות פעילות משפחתית נהדרת, לייצר חוויות משותפות, להרחיק את הילדים מהמסכים ולעודד אותם לטעום מאכלים חדשים. אם אתם רוצים להכניס את הילדים למטבח וליהנות מזמן האיכות יחד שבסופו ארוחה טובה, הנה כמה עצות שימושיות.

 

מחקרים רבים מוכיחים את היתרונות של שיתוף ילדים בהכנת ארוחה, אבל מי צריך מחקרים כשאפשר פשוט לשאול את ההורים? עובדה: רוב ההורים מדווחים על הכנה משותפת של ארוחת ערב כפעילות משעשעת ומגבשת, שבעקבותיה יותר ילדים מסכימים לטעום את המאכלים שהם סייעו בהכנתם – גם אם יש בפנים ירקות שהם לא בהכרח אוהבים.

כשהילדים משתתפים, הם נהנים יותר

מה אוכלים הערב? תכננו את התפריט בשיתוף הילדים. אלה שכבר גדולים ויודעים מה הם אוהבים כבר בוודאי יאמרו לכם מיוזמתם; אבל הצעירים שביניהם, אלה שלא רגילים ששואלים אותם לדעתם, עשויים לשמוח על ההזדמנות לבחור מה יאכלו הערב. אפשר גם להרחיב את התכנון אל מעבר לגבולות הארוחה: לבצע תכנון מראש לכל השבוע ואפילו ללכת לעשות קניות בסופרמרקט ביחד.

תנו לכל אחד תפקיד שהוא יכול למלא. הילדים הגדולים שכבר יכולים להשתמש בסכין יכולים לחתוך ירקות, למשל, או להכין מנות שלמות; ואם הילדים עדיין צעירים תנו להם משימות שמתאימות לגילם: ערבוב הסלט, למשל, יכול להתבצע באמצעות כף; הוצאת חומרים מן המקרר או כלים מן המגירות, ואפילו עריכת השולחן או פינוי כלים ממנו בסיום הארוחה. ככל שהילדים ירגישו שהם לקחו חלק גדול יותר בפעילות, כך הם ירגישו מחויבים יותר וייהנו יותר.

שבו לאכול ביחד. אל תאכלו בעמידה, בישיבה על הספה מול הטלוויזיה או תוך כדי ביצוע פעולות אחרות, אלא פשוט שבו ותיהנו יחד מן הארוחה ומן הזמן המשותף. הילדים ילמדו לחקות אתכם ולאמץ הרגלי אכילה נכונים ובריאים, והאווירה הנעימה תיחרט בזכרונם כחוויה חיובית.

הרבה יותר מארוחת ערב משותפת

זמן איכות עם הילדים חשוב מאוד גם הרבה מעבר לשובע שלאחר הארוחה. ההשקעה בקשר בין ההורים והילדים, אימוץ ההרגלים החיוביים לעתיד והדוגמה האישית שהם מקבלים מאיתנו – לכולם יש חשיבות לאורך זמן. הילדים לא סתם עומדים לידנו, צופים בנו או משתתפים בהכנת הארוחה, אלא רוכשים כך זיכרונות נעימים שיתכן ובסופו של דבר יעבירו הלאה, לילדים שלהם.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה