IBB-LOGO

האינטרס של מבקשי המשכנתאות

מי מגן על האינטרסים של מבקשי המשכנתאות?

מתכוננים לעשות את אחד הצעדים הגדולים והמשמעותיים בחייכם – רכישת דירה? הדבר הטוב ביותר שתוכלו לעשות הוא להיפרד לשלום מיועץ המשכנתאות של הבנק ולשכור יועץ משכנתאות חיצוני. זאת משום שההבדל הזה עשוי לחסוך עבורכם מאות אלפי שקלים בתשלומי המשכנתה בעתיד.

 

לקיחת משכנתה היא אירוע שמתרחש מעט מאוד פעמים בחייהם של רוב הישראלים. הסיבה היא שמדובר בעצם בהלוואה גדולה במיוחד, שתקופת ההחזר שלה נמתחת על פני הרבה מאוד שנים וההחזר שלה עשוי לעלות ללווה הרבה מאוד כסף. רוב הישראלים יקחו משכנתה אחת בימי חייהם. אולי שתיים. אלא שאחת הטעויות הנפוצות ביותר היא לגשת אל הבנק שבו מתנהל החשבון ולפנות אל יועץ המשכנתאות של הבנק. זה אמנם הכי קל ללקוחות, אבל בטווח הארוך גם יעלה הכי הרבה כסף.

היועץ מגן על האינטרסים של מעסיקו

חשוב לזכור שהיועץ של הבנק מקבל משכורת מהבנק, ולכן האינטרסים שלו זהים לאלה של הבנק. הוא יציע לכם משכנתה בתנאים אטרקטיביים, עם תמהיל מסוים שנקבע במסגרת האפשרויות של הבנק, ואולי אפילו יבוא לקראתכם ויעשה מאמצים לשפר את ההצעה שלו – אבל כל מה שהוא יעשה יישאר במסגרת הבנק שבו הוא עובד. אם בבנק המתחרה שנמצא מעבר לכביש תוכלו להשיג הצעה טובה יותר, הוא לא יספר לכם.

יועץ משכנתאות חיצוני, לעומת זאת, מקבל את השכר שלו מכם. אתם המעסיקים שלו, ולכן האינטרס שלו הוא למצוא את ההצעה הכי טובה עבורכם – גם אם היא נמצאת בבנק אחר מזה שהחשבון שלכם מתנהל בו. רק יועץ חיצוני יטרח לעשות השוואה בין כל ההצעות של כל הבנקים, וימצא עבורכם את המסלול הטוב ביותר.

ואיך זה מתבטא בהוצאה הכספית?

הקלות הרבה שבה הישראלים ניגשים אל יועץ המשכנתאות בבנק בו מתנהל החשבון שלהם נובעת בין היתר גם מן העובדה שליועץ משכנתאות עצמאי צריך לשלם עמלה. יחד עם זאת, חשוב להבין את ההבדל בטווח הארוך: אמנם יועץ המשכנתאות החיצוני יעלה יותר כסף מיועץ המשכנתאות של הבנק. אבל הוא גם ישיג לכם משכנתה טובה יותר.

וזה בעצם מה שבאמת חשוב, משום שאז אתם נפרדים מן היועץ ונשארים עם המשכנתה לעוד כמה שנים טובות. בטווח הארוך, עם תמהיל שמתאים יותר לצרכים שלכם וריביות נמוכות יותר, המשכנתה שהוא ישיג לכם עשויה להיות טובה יותר עם חיסכון כספי של עד מאות אלפי שקלים. בשיקלול הסופי, יועץ משכנתאות חיצוני משתלם יותר כלכלית, לכן זהו הצעד המתבקש.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה