IBB-LOGO

קורונה והרגלי אכילה

כך הקורונה שינתה את הרגלי האכילה שלנו

מגפת הקורונה, הבידודים והסגרים של השנה האחרונה השפיעו עלינו בדרכים שונות ומגוונות. עברנו לעבוד מהבית, בילינו זמן רב עם המשפחה והתגעגענו לסבא וסבתא. ואיך היא השפיעה עלינו מבחינת הרגלי הבישול והאכילה?

 

יש שיאמרו שהשינויים שהביאה תקופת הקורונה היו טבעיים ומתבקשים, ופשוט הואצו בעקבות הנסיבות. אחרים אולי יגידו שכורח המציאות המשונה של הסגרים והבידודים השפיע עלינו בדרכים שיצרו מציאות חדשה שתישאר איתנו עוד זמן מה. בפרט השתנה היחס שלנו למטבח, לבישול ביתי ולארוחות משפחתיות.

התחלנו לבשל לעצמנו

כשאי אפשר לצאת למסעדות, אבל גם נמצאים בחל"ת ואין תקציב להזמנת אוכל במשלוח, ישראלים רבים גילו מחדש את חדוות הבישול. חברת גוגל מדווחת על עלייה של עשרות אחוזים בחיפוש מתכונים בגוגל ובצפייה בסרטוני בישול ביוטיוב. הצמיחה המשמעותית ביותר היה בחיפושי קינוחים – אולי כדי להתנחם במתוק, וניכרה גם עלייה אדירה בחיפוש מתכונים פשוטים ומהירים. במקביל, רבים ניצלו את הזמן הרב שבילו בבית כדי להתנסות בחומרי גלם ובטכניקות בישול. יש אפילו כאלה שהפכו את התחביב החדש לעסק ועברו למכור אוכל מוכן לשכנים.

גילינו את חדוות האכילה המשותפת

כשאבא ואמא הולכים כל אחד ואחת לעבודה וכל ילד חוזר בשעה אחרת הביתה מבית הספר, כבר שכחנו איך זה לחוות ארוחות משפחתיות ביחד. סגירת מערכות החינוך והפליטה ממעגל העבודה אמנם היו אירועים מצערים וקשים, אבל יצא מהם דבר טוב אחד: הם גרמו לנו לבלות יותר זמן עם המשפחה הקרובה שלנו – ובפרט החזירו את הארוחות המשפחתיות המשותפות, כשכולם יושבים יחד סביב שולחן אחד ויוצרים זכרונות משפחתיים מעל צלחת פסטה או פרוסת עוגה.

ובכל זאת, התגעגענו לאכול בחוץ

המסעדות ובתי הקפה בישראל אמנם חזרו כבר לפעילות, אבל עדיין לא לשגרה שלפני הקורונה. הביקוש אמנם אדיר, אבל בעיות שונות כגון כוח אדם שעדיין נמצא בחל"ת מעיבות על ההיצע ורבים מתקשים למצוא מקום פנוי לאכול בחוץ. יחד עם זאת, בחודשים הקרובים סביר להניח שנראה חזרה של לקוחות למסעדות ולבתי הקפה, ונותר רק לתהות: האם נמשיך לבשל לעצמנו בבית ולאכול יחד עם המשפחה? רק ימים יגידו.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה