IBB-LOGO

חיסכון לכל ילד: השינוי שיבטיח יותר כסף לילדים

תוכנית "חיסכון לכל ילד" של המוסד לביטוח לאומי מאפשרת לאפשר לנערים ונערות שהגיעו לגיל 18 לקבל סכום כסף שנחסך עבורם מיום לידתם, במטרה לסייע להם למימון צרכים שונים: לימודים, שכירת דירה וכיו"ב. על פי התוכנית, בין היתר, הורים לילדים שטרם מלאו להם שישה חודשים נדרשים לבחור עבורם אחד מתוך מספר מסלולי השקעה באחד מגופים פיננסיים שנבחרו על ידי משרד האוצר, אליו יופקד סכום כסף חודשי על ידי המוסד לביטוח לאומי. אם ההורים לא בוחרים, מסלול ההשקעה נבחר עבורם, והכסף מתנהל בו עד שהוא עובר לידי הילד או הילדה בגיל 18.

הבעיה: למרות שמדובר בפעולה פשוטה יחסית, רוב ההורים לא ביצעו את הבחירה ומסלול ההשקעה שנבחר עבורם היה קופת גמל סולידית עם תשואה נמוכה. בכך למעשה הועמק אי השוויון החברתי: אלה שטרחו, בדקו וביצעו בחירה במסלולי השקעה רווחיים יותר, נהנו מתשואה גבוהה. אלה שלא הבינו, התקשו או פשוט שכחו, קיבלו הרבה פחות.

לפיכך הוכרז בספטמבר 2022 על שינוי בתוכנית חיסכון לכל ילד: מעתה ואילך, ברירת המחדל למסלול השקעה עבור ילד בן פחות מחצי שנה שהוריו לא בחרו עבורו – תהיה בסיכון גבוה יותר. כך למעשה תובטח לילד עם הגיעו לגיל 18 תשואה גבוהה יותר, ותתאפשר לו נקודת פתיחה טובה יותר לעתידו הכלכלי.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה