IBB-LOGO

מה יאכל האסטרונאוט הישראלי

מה יאכל האסטרונאוט הישראלי השני בחלל?

תפריט המזון שזמין לאסטרונאוטים בחלל אמנם מוגבל, אבל יצירתי. בעוד מספר חודשים צפוי להמריא לחלל האסטרונאוט הישראלי השני, אל"מ במיל' איתן סטיבה, ואם לשפוט לפי התפריטים של האסטרונאוטים שהיו לפניו, יתכן שמצפה לו חוויה קולינרית באפס כבידה

 

בשנת 1993, כאשר חזר אסטרונאוט צרפתי בשם ז'אן-פייר אניירה משהות בחלל ונשאל איך היה, הוא ענה ש"הכל היה בסדר חוץ מהאוכל". מאותה שנה ועד היום מלווים את תוכניות החלל במדינות השונות לא רק מומחי חלל ומהנדסים, אלא גם שפים ואנשי מקצוע נוספים מתחום הקולינריה.

המגבלות על אוכל בחלל

בחלל אין סופרמרקט, קשה להזמין שליחים של וולט, ואי אפשר לקחת כל סוג של אוכל. אי אפשר, למשל, לפרוס לחם בתנאי חוסר כבידה, משום שזהו מזון שעלול להתפרק לפירורים שיישאבו לתוך לציוד רגיש. באופן דומה לא ניתן לחתוך מזון שעלול להתיז נוזלים. המזון צריך להכיל מרכיבים תזונתיים מדויקים, ולהישמר בטמפרטורת החדר עם מינימום התעסקות לפני ההכנה.

בנוסף, כאשר ממריאה מעבורת חלל שנושאת עליה ציוד רב, משתדלים לחסוך במשקל ובנפח ולפיכך מייבשים ומקפיאים סוגי מזון מסויימים (שיכולים להישאר במצב כזה לאורך שנים רבות מבלי להתקלקל). אז, כאשר מגיע זמן הארוחה, האסטרונאוטים מזריקים פנימה מים כדי להחזיר את למזון את הלחות.

ועדיין, יש מקום ליצירתיות: האדם הראשון בחלל, הקוסמונאוט יורי גגרין, היה מצויד באבקות ושפופרות עם רטבים צמיגיים ומחיות, והמזון שלו ככל הנראה לא היה טעים במיוחד אלא בעיקר נועד לספק את הצרכים הפיזיים של הגוף. לעומתו, כיום אסטרונאוטים מקבלים מנות אישיות המכילות בשר, דגים, אורז, ירקות ואפילו קינוחים מושקעים. אפשר אפילו לקבל מנות ללא לקטוז, אם רוצים.

ומה יאכל האסטרונאוט הישראלי?

כאשר אילן רמון ז"ל, האסטרונאוט הישראלי הראשון, טס לחלל, הוא לקח עימו אוכל כשר: לזניה, תבשילי עוף ובקר עם ירקות מבושלים ואורז. המשימה בה ישתתף האסטרונאוט הישראלי השני, אל"מ איתן סטיבה, עדיין רחוקה, אך ניתן לשער שגם הוא, אם ירצה, יוכל לקבל אוכל כשר. אם האסטרונאוטים הצרפתים נהנו מלובסטר וביף בורגיניון בחלל, בהחלט ייתכן שניתן יהיה למצוא פתרון גם לשליחת גרסאות חלליות של פלאפל וחומוס.

הפיצו את הבשורה לעולם...

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
IBB

IBB

תוכן עניינים

הפיצו את הבשורה לעולם...

פוסטים אחרונים

  • עדיין אין תגובות
  • הוספת תגובה