שנת 2022 הייתה פחות טובה לענף הרכב בישראל מאשר השנה שקדמה לה: ירידה של כ-8% חלה במספר המכוניות החדשות שעלו על הכביש. למרות זאת, לרכבים החשמליים הייתה זו שנה יפה: כ-10% מכלל המכוניות החדשות שנמסרו בשנה החולפת היו מכוניות חשמליות.
עם זאת, כבר בחודשיים האחרונים של 2022 הורגשה האטה משמעותית בביקוש לרכבים חדשים, לרבות רכבים חשמליים, ובמקביל עלייה בביקוש לרכבים משומשים. יחד עם כמה שינויים ברגולציה על שוק המכוניות והשפעות נוספות בשוק הרכב העולמי, נראה ש-2023 תהיה שנה מורכבת לרכבים החשמליים.
מדוע? ראשית משום שמס הקנייה על מכוניות חשמליות צפוי לעלות כמעט פי שניים. שנית, חומרי הגלם לייצור סוללות לרכבים מסוג זה מתייקרים בקצב מסחרר. שלישית, רוב המכוניות החשמליות מגיעות לישראל מסין, שממשלתה הכריזה על צמצום הסובסידיות ליצרני הרכבים. כל הסימנים הללו, ועוד רבים אחרים, מצביעים על מגמה לא טובה לענף הרכבים החשמליים: היצרנים והיבואנים צפויים לשאוף להעלות מחירים, כך שלפחות נכון להיום נדמה שהדרך הטובה ביותר להתנייד ממקום למקום תמשיך להיות ברכב רגיל – או ברגל.
הוספת תגובה